⚜️ Балет „Арабеск” открива IV-то издание на „Софийския фестивал на Музикалния театър“ с един от най-успешните си спектакли – “Carmina Burana” на 🗓 23.06 от 🕗 20:00 на Сцена „Парк Военна Академия“.
🎟️ Билети на касата на Музикален театър и online https://epaygo.bg/1271798181
⚜️ “Carmina Burana” на Карл Орф e представена пред публика за пръв път на 8 юни 1937 г. във Франкфурт. Произведението има огромен успех, а композиторът му, останал неизвестен до 40-годишната си възраст, изведнъж придобива световна слава.
За българската публика концертната версия на “Carmina Burana” не представлява ново и непознато явление. В репертоара на балет “Арабеск” има вече две сценични версии на ораторията – от 1972 г. на италианския хореограф Хуан Корели и от 1988 г. на големия български хореограф и дългогодишен директор на балет “Арабеск” – Маргарита Арнаудова, съвместно с Пловдивската опера.
⚜️ „Кармина Бурана” с хореографията на Боряна Сечанова, е поставена специално за 🌎 турнето на Балет „Арабеск” в САЩ, където изправя на крака четири хилядните задокеански зали със своето изпълнение.
Музика: Карл Орф
Хореография: Боряна Сечанова
Художник на костюмите: Цветанка Петкова-Стойнова
Фортуна – Константина Ханджиева
Феб – Валери Миленков
Флора и Елена – Даниела Иванова
Бланзифлор – Васил Дипчиков
Печеният лебед – Дженаро Дезидерио
Абатът – Светослав Серопян
МЪЖЕ И ЖЕНИ – Андрея Дякова, Бенедета Граси, Таня Кацарова, Теодора Друмева, Яна Николова, Дженаро Дезидерио, Ервин Есен, Лоренцо Алба, Светослав Серопян, Светослав Тинев.
⚜️ Сега публиката може да види блестящото изпълнение на танцьорите, които с цялото богатство на своята съвременна чувствителност улавят с телата си ироничността на ситуацията, в която човекът живее с вярата, че е господар на живота си, докато е направляван и манипулиран от прищевките на Съдбата – Съдбата, която ту издига, ту убива, утешава с напразни надежди и върти колелото на човешкия живот.
⚜️ Ироничното и закачливо на пръв поглед е настроението, което носи хореографията на Боряна Сечанова. Над тази привидна лековатост и ироничност, която срещаме както в стиховете от средновековния сборник, които вдъхновяват Карл Орф да създаде произведението си “Carmina Burana”, така и в интерпретацията представена от Балет “Арабеск”, надделява мотивът за неумолимостта на Съдбата. Тя е тази, която властва над човешкия живот, направлява нашите действия, играе си с хората.